Kaarten

Kaart van Kenia.

Het is wat moeilijk om een kaart van Kenia te vinden die wat kaal en overzichtelijk is, maar ik heb er eentje gevonden. Hieronder de kaart met de plaatsen aangegeven waar we zitten. De blauwe lijnen zijn de vliegroutes. Wel op het kaartje klikken. Hij is anders wat klein.

2013-12-28_162014

Kaart van omgeving Homa Hills – Kisumu

Hieronder een overzichtskaart van het gebied tussen Kisumu en Homa Hills met alle belangrijke plaatsen in de buurt. Ook verwijzingen naar bestemmingen verder weg. We verblijven in Homa Hills niet aan het echte Victoriameer, maar in een grote baai: Winam Gulf. Helemaal links op de kaart begint het grote Victoriameer.

bijlage 3 Homa Hills def

Kaart van Homa Hills met dorpjes – scholen

Ik loop en rijd altijd met mijn GPS rond, want voor Google Maps was er niets. Zelfs nu is er geen fatsoenlijke kaart van het gebied. Vandaar dat ik van de meeste plaatsen en scholen de gegevens (en routes er naar toe) met de GPS heb ingemeten. Die zet ik dan via een programma op Google Earth. Hier een wat overzichtelijker bewerking van de gegevens. De gele punaises zijn de (meeste, niet alle) bezochte scholen. NS staat voor kleuterschool (Nursery), PS voor lagere school (Primary), SEC, voor voortgezet onderwijs. De blauwe punaises zijn de dorpen. De rode punaises: HHCDO, waar we slapen en het Orange House, hoofdcentrum van YSDAK. Paars een aantal belangrijke herkenningspunten / T-kruisingen. De gele rechte streep linksonder is in werkelijkheid 5 km. Om even een idee van de afstanden aan te geven. De donkergroene vlekken links van het midden zijn de Homa Hills.

In mijn verhaal zal ik regelmatig verwijzen naar de namen die op deze kaart staan.

overzicht hh met scholen

4 reacties op Kaarten

  1. We gaan jullie zeker volgen.

  2. Jan Herlaar zegt:

    zijn al die scholen door jullie organisatie opgericht???
    Jan Herlaar, Leidschendam

    • homahills zegt:

      Jan, Dit zijn (bijna alle -> ik heb ze niet allemaal ingemeten) alle scholen die we bezocht en geïnventariseerd hebben. Het waren en zijn dus bestaande scholen. Een groot deel, ca. 75 % daarvan, hebben we (mede)ondersteund. De ondersteuning bestond uit o.a. aanschaf meubilair / watertanks / boeken / opknappen oude en bouw van nieuwe lokalen. Ook de gemeenschap zelf en de overheid hebben hun bijdrage geleverd.

Plaats een reactie